دستگاه پیکسل زن نوعی دستگاه برش لیزر در صنعت چاپ است که در برش زدن و چاپ بر روی مواد مختلف از جمله پلاستیک، فلز، چرم، چوب و … کاربرد دارد. این دستگاه پرتو لیزری بسیار ظریف را بر روی سطح چرم یا فلز می اندازد و با دقت بالا و سرعت مناسب برش و یا چاپ طرح را انجام می دهد. این دستگاه می تواند برای شروع اولیه تولید کارهای تبلیغاتی در صنایع مختلف مناسب باشد.

پیکسل چیست؟

به طور کلی پیکسل Pixel به معنای عنصر تصویری کوچک که در تصاویر دیجیتالی می بینیم، می باشد اما در کارهای هنری و تبلیغاتی پیکسل ها یک وسیله کوچک تزئینی است که می تواند در شکل ها مختلف وجود داشته باشد. بر روی این پیکسل ها انواع شعار های تبلیغاتی، نظرات شخصی، ایده ها و عکس های مختلف می تواند چاپ شود. در چند سال اخیر پیکسل ها در بین نوجوانان و جوانان پرطرفدار شده اند. پیکسل ها را می توان به نوعی بج سینه شباهت داد که با چاپ تصویر یا یک جمله بر روی پیکسل ها و با اتصال آن ها بر روی لوازمات خود، عقیده و یا علاقه ی خود را نشان می دهند.

انواع پیکسل و کاربردهای آن

انواع پیکسل ها در ابعاد مختلف و برای کاربردهای مختلف ساخته می شوند. پیکسل های سوزنی، پیکسل مگنتی، پیکسل جاسوییچی، پیکسل بوک مارک نمونه هایی از انواع پیکسل ها در کاربردهای متنوع هستند. پیکسل ها می توانند به شکل های دایره، مربع، مستطیل باشند که یا به صورت فلزی و یا از جنس پلاستیک فشرده هستند. پیکسل های سوزنی با استفاده از سوزنی که در پشت پیکسل وجود دارد، به لباس و یا کیف و وسایل دیگر چسبانده می شوند و برای تبلیغات یک شرکت یا یک گروه با چاپ لوگو، اسم و … بر روی پیکسل، بسیار مناسب است تا در افتتحاحیه و همایش ها استفاده شوند.

پیکسل های موجود با قطر ۴۴ میلی متر و ۵۸ میلی متر محبوب ترین سایز آن ها هستند. انواع مختلف پیکسل های تبلیغاتی، عاشقانه، مذهبی، ورزشی و … در مدل های مختلف گفته شده را می توانید در سایت فروشگاه بانک پیکسل مشاهده و با هزینه ی مناسب سفارش دهید.

دستگاه چاپ پیکسل

دستگاه چاپ پیکسل وظیفه چاپ طرح بر روی پیکسل را بر عهده دارد که فرآیندی ساده است و با توجه به مدل دستگاه می تواند در هر دقیقه یک پیکسل را آماده کند. در واقع این دستگاه اجزای پیکسل را به هم می فشارد و در اندازه قالبی که دارد پیکسل را آماده می کند. دستگاه پیکسل زن برقی نیست و تنها با فشردن یه اهرم می توان چاپ پیکسل را انجام داد. انواع دستگاه چاپ پیکسل با توجه به نوع حرکت قالب پیکسل در دو نوع دستگاه پیکسل زن چرخشی و ریلی وجود دارد. دستگاه ها معمولا ساخت کشور چین و ایران هستند. دستگاه چاپ پیکسل چرخشی سرعت بیشتری در چاپ دارد همچنین می توان قالب های مربع و مستطیل شکل را نیز بر روی آن نصب کرد. یکی از بهترین دستگاه های چاپ پیکسل در بازار مدل F23 سال ۲۰۲۰ است.

ابعاد و اجزای دستگاه پیکسل زن ۲۰۲۰

دستگاه پیکسل زن با ابعاد حدودی ۳۰ در ۳۰ سانتی متر به راحتی قابل حمل بوده و جای زیادی را اشغال نمی کند به همین دلیل به راحتی می توان پیکسل ها را در خانه درست کنید. یکی از مهم ترین قسمت های این دستگاه، قالب آن است که یا به صورت پیچی و یا به صورت مگنتی به خود دستگاه تصل می شود.

این دستگاه دارای قالبی دایره شکل است که پیکسلی شامل ۴ قسمت تشکیل می دهد.

قسمت رویه طلقی

این قسمت شفاف طراحی شده و برای محافظت از قسمت دوم طراحی شده است.

کاغذ فتوگلاسه

به شکل قالب دایره ای که کاغذ گلاسه با برش لیزر و یا انواع ابزار های برش پیکسل به شکل دایره در آمده و در ادامه طرح دایره ای مورد نظر بر روی کاغذ به چاپ می رسد.

زیره فلزی

زیره فلزی از جنس آلومینیوم است که به شکل یک بشقاب است.

بیس

این قسمت همان پایه سنجاقی است که می تواند از جنس فلز یا پلاستیک باشد. پایه هایی که در این قسمت قرار می گیرند می توانند سنجاقی، مگنتی و … باشند.

اجزای دستگاه پیکسل زن

پایه دستگاه

دستگاه شامل یک پایه برای نگه داشتن وزن دستگاه و حفظ تعادل می باشد.

قالب بالایی دستگاه پیکسل زن

دستگاه پیکسل زن در قسمت بالایی خود دارای یک اهرم می باشد که به قسمت بالایی قالب دستگاه متصل است که فشار را به سطح نگهدارنده وارد می کند. در نوع جدید دستگاه های پیکسل زن که تمام اتوماتیک هستند اهرمی برای فشار دادن وجود ندارد و به صورت اتوماتیک انجام می شود.

قالب پایینی مخصوص قسمت رویه

دستگاه در قسمت پایینی شامل جایگاهی به عنوان قالب است که قسمت رویه طلقی یا سلفونی پیکسل و طرح مورد نظر به همراه زیره فلزی در آن قرار می گیرد.

قالب پایینی مخصوص بیس پیکسل

دستگاه شامل قسمت دیگری نیز می باشد که بیس پیکسل در آن قرار می گیرد که می تواند فلزی و یا پلاستیکی باشد و در مدل های متنوع سوزنی، مگنتی و یا جاکلیدی باشد.

در نهایت ابتدا سلفون، طرح و زیره فلزی به هم فشرده و چاپ انجام می شود سپس مجموعه را با دستگاه به بیس پیکسل فشرده و پیکسل را آماده می کنیم. این فرآیند تنها با فشردن اهرمی که در قسمت بالای دستگاه وجود دارد، انجام می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *